We've Got Hollywood Covered

Politico Stands by Story After Hillary Clinton Campaign Demands Correction

A Politico spokesperson tells TheWrap that the ”story is 100 percent accurate and has not changed“

Politico is standing by a story and headline claiming, “Bill Clinton used tax dollars to subsidize foundation, private email server,” despite Hillary Clinton’s campaign calling the report “egregiously false.”

A Politico spokesperson told TheWrap that the “story is 100 percent accurate and has not changed.” A note has been added to the story, stating that Politico tweaked the original headline, swapping the word “server” with “support.”

Clinton’s press secretary, Brian Fallon, said otherwise on Twitter Thursday morning.


The Politico story by Kenneth P. Vogel says, “Bill Clinton’s staff used a decades-old federal government program, originally created to keep former presidents out of the poorhouse, to subsidize his family’s foundation and an associated business, and to support his wife’s private email server.”

Citing a Politico investigation, Vogel wrote “Taxpayer cash was used to buy IT equipment — including servers — housed at the Clinton Foundation, and also to supplement the pay and benefits of several aides now at the center of the email and cash-for-access scandals dogging Hillary Clinton’s presidential campaign.”

Vogel admitted that the investigation, which is based on records obtained from the General Services Administration through the Freedom of Information Act, did not reveal anything illegal.

“But it does offer fresh evidence of how the Clintons blurred the line between their non-profit foundation, Hillary Clinton’s State Department and the business dealings of Bill Clinton and the couple’s aides,” Vogel wrote.