Rand Paul’s Controversial Column Moves to Breitbart

The column was dropped from Washington Times after plagiarism allegation

Kentucky Senator Rand Paul has moved his op-ed column to conservative website Breitbart.com, the site announced on Wednesday.

The column ran in the Washington Times until Tuesday, when the paper announced it had mutually agreed to end it following revelations that portions of at least one op-ed were lifted from an article in The Week without attribution.

Also read: Rand Paul’s Op-Ed Column Ends Following Plagiarism Scandal

Times editor John Solomon said at the time: “We expect our columnists to submit original work and to properly attribute material.”

Breitbart CEO Larry Solov also used the word “original” in his quote about Paul’s new column, saying: “We are pleased to add Senator Paul to our lineup of fearless, original thought leaders.”

Paul’s writing came under fire starting with Rachel Maddow’s report that a speech lifted from Wikipedia’s entry on “Gattaca.” This was followed up by revelations that portions of his books and his Washington Times column were taken from other sources.

Also read: Rachel Maddow’s MSNBC Report Prompts Plagiarism Confession from Rand Paul Aide

On Tuesday, Paul admitted that there were sourcing errors in some of his works, but blamed them on his aides.

No mention of Paul’s plagiarism scandal was made in Breitbart’s announcement. Instead, the site praised him as a “rising star” and noted that his column would have a bigger audience than it did at the Washington Times.